I dueĭischi coprono un ampia gamma di stati emotivi e stili musicali. La quantità di simbolismi è impressionante. Gli undici minuti di Earthmover chiudono il disco con un acida e lenta ballata che all’improvviso siĮleva ad esplosione shoegaze. Momento criptico un confuso vortice di chitarre e voci che non portano da
Ilĭeep, ritorna all’altro estremo del sound, con principalmente unaĭistorsione di chitarra che si libra su una melodia distante di organo e poco Il canto sommesso vengono sommersi da un chiassoso fracasso industriale. ’80 affiora nel semplice salmo di Holy Fucking Shit - 40,000: non èĪltro che il beat elettronico di Da Da Da dei Trio,īenché mutato in un fraseggio mormorato di tastiera. L’altro pezzo aggressivo, The Future, è un direttoĭiscendente della new-wave, in particolare dei Pere Ubu di Modern Dance.
Pezzo più stentoreo dell’album nonché quello che riecheggia gli anni ’80 nel Termina con There Is No Food, litania funebre sussurrata sopra unĭisco, sottotitolato “The Future”, comincia col riff hard-rock e il ritmoĬostante di Waiting For Black Metal Records To Come In The Mail, il Telephony è una delle canzoni più tristi, un Si trattaĭi urla e gemiti su uno scarno sostegno di piano e batteria fino a quando ilīattito pesante e delle vibrazioni di chitarra acida lo spingono verso laįrenesia del dance-punk. Uno dei picchi emotivi (o per meglio dire, uno dei punti più bassi). Ritmica marziale e chitarre penetranti annunciano l’elegiaca Bloodhail. Minuti di vortici elettronici ( A Quick One Before The Eternal Worm Devours Connecticut). Sottotitolato "The Plow That Broke The Plains", inizia con otto Nel doppio Deathconsciousness (Enemies List, 2008). You Black Emperor, le nenie industriali dei Nine Inch Nails e il Ha architettato un ibrido improbabile fra lo shoegaze-pop dei My Bloody Valentine, il Il duo Have A Nice Life, del Connecticut, (Translation by/ Tradotto da Claudio Vespignani) The album was entirely built out of music provided by fans. Nahvalr (Enemies List, 2008) was an experiment by Have A Nice Life: The two discs run a vast gamut ofĮmotional states and musical styles. The eleven-minute Earthmover closes the album with an acid balladĪt a slow pace that suddenly soars in a shoegazing apotheosis.
I Don't Love is another cryptic moment: a confused vortex of distortions Other end of the musical spectrum: mostly a guitar distortion that hovers over The most sinister piece, the instrumental Deep Deep, moves again to the Both this feeble beat and the humble singingĪre swallowed by a loud industrial bacchanal. Trio's Da Da Da, although it morphes intoĪ hummable keyboard refrain. Holy Fucking Shit - 40,000: it's the electronic beat of The other aggressive song on this disc, The Future, is a directĭescendant of the new wave, in particular ofĪnother icon of the 1980s surfaces in the simple psalm Waiting For Black Metal Records To Come In The Mail, the most anthemic song on the album and the one that harks back to the 1980s in the most blatant manner. The second disc, subtitled "The Future", starts out with the hard-rocking riff The first disc ends with There Is No Food, a mournful litany whispered Telephony is one of the shorter and bleaker songs, a monastic hymnĪt the other end of the spectrum, Who Would Leave Their Son Out In The Sun? is a gentle psychedelic lullabye. Until a strong beat and acid guitar twangs propel it into a dance-punk frenzy. It is shouted and wailed on a sparse soundscape of piano and drums The ten-minute dirge Hunter is one of the emotional peaks (or, better, Martial drums and piercing guitars announce
The first disc, subtitled "The Plow That Broke The Plains",īegins with eight minutes of electronic swirls ( A Quick One Before The Eternal Worm Devours Connecticut). ( Copyright © 2016 Piero Scaruffi | Terms of use)Ĭonnecticut's duo Have A Nice Life concocted an unlikely hybrid ofĭouble-disc Deathconsciousness (Enemies List, 2008). Have A Nice Life: biography, discography, review, ratings, best albums